Jardim

Garden 
I like being visited. Also being taken care of and respected. I provide a place to find serenity, to relax, to enjoy. I am alive, as well as all the plants, rocks and animals that have their home here; others may just come and visit. I provide you with food as you take care of me. I offer a place to find shade on a sunny day and a bit of shelter during the rain as you water me and keep me beautiful. I am happy if you are happy. I am sad if you are too. We are one when you are here with me. And also when you are away. Visit me often and let's celebrate nature together. 



Jardim
Gosto de ser visitado. Também de ser cuidado e respeitado. Eu providencio um local para encontrarem serenidade, relaxarem, apreciarem. Estou vivo, assim como as plantas, pedras e animais que têm a sua casa aqui; outros podem apenas vir aqui e visitar. Providencio-vos comida, assim como vocês tomam conta de mim. Eu ofereço um sítio para descobrirem sombra num dia de sol e um pouco de refúgio quando chove, assim como me regam e me mantêm bonito. Eu estou feliz se vocês estão felizes. Eu estou triste se tu estás triste também. Somos um quando vocês estão aqui comigo. E também quando estás longe. Visitem-me regularmente e vamos celebrar a Natureza juntos.


Comunicação final com o jardim pelo David Abreu, no Intensivo de Imersão na Natureza, na Quinta da Mizarela - 12 de Julho de 2017

Comments

Popular Posts